Naar de laatste site vernieuwingen

Koninginnegracht 35

Het initiatief

Kon.Gracht

Duinoord

Echte foto's

In memorium

De medewerkers

Leerlingenlijst

Toen . . . .

Toen & Nu

De werkweek

Binnen gekomen berichten

Breien maar

reünie "bovenbouw" 1959

AK
Kraayenzank

Ab,

Nu ook wij, na jouw dood, je met de voornaam mogen aanspreken ontstaat nog meer respect voor alles wat je voor ons hebt betekend en op ons hebt overgebracht.
Daardoor leef je voort in de dingen die wij doen.

Voor ons allen ben je nog steeds een bevlogen mens met een visie waar jij je, ondanks alle moeilijkheden, tot op de laatste dag volledig achter hebt gesteld om deze over te dragen op je medewerkers en leerlingen.
Wij zijn bevoorrecht om samen met jou deze tijd te hebben mogen beleven.

De concentrische cirkels waar je over vertelde en die ook weer in de IVO vlag zijn terug te vinden komen hierdoor ook, betreffende overdracht van kennis, meer dan ooit tot zijn recht.

Bedankt.

Aan de reunisten van de bovenbouw schreef Ab het volgende;

Ab

Het heeft jammergenoeg niet meer zo mogen wezen.

Niet alleen Ab maar ook de medewerkers Sperna-Weiland (Engels), Nel Hof (Tekenen) en Jasper Fox (Duits) zijn ondertussen overleden.

Mevrouw Sperna-Weiland,
Nu ik aan u terug denk zie ik het weer scherp voor mij. Zoals u de Engelse 'th' uitsprak met dat kleine opgetrokken stukje in de lip. En hoe goed u mij doorhad 'you have got bats in the belfrey'.

Thanks a bunch !
Sperna-Weiland

Sperna-Weiland Nel Hof,
Tekenen, handenarbeid en niks was te dol. Wat dat betreft paste je precies in de IVO wereld. En dan mochten we mee naar je huisje in het 'Hofje' tussen de Malle molen en de school om thee te komen drinken.
Gezellig, dat is denk ik het beste woord wat bij je past.

Jammer dat je nu verstek moet laten gaan.

Jasper-Fox, je kwam pas later bij ons op school en ging te vroeg weer weg.
Als kind heb je weinig begrip voor de problemen van een volwassene.
Jouw leven is zeker niet over rozen gegaan maar aan ons heb je dat niet laten merken.
Bedankt.
Jasper-Fox

Van onze medeleerlingen zullen wij Bertil van Schaik om deze reden moeten missen.

Bertil Bertil,
Gedachten aan jou zijn gedachten aan geschiedenis, de riddertijd de piratenschepen, het snelteken bij de anti-honger actie en de tekeningen die je zo gedetailleerd maakte.
Je levendigheid en uitbundigheid zullen wij missen.

zinloos

Hebben jullie nog foto's verhalen of ideeen? Laat het weten!

Voor informatie: Organisatie Emmy Kuiper